Jaunumi‎ > ‎

Jauna mācību grāmata filozofijā

Publicēja 2011. gada 31. janv. 12:41Danute Grīnfelde   [ atjaunināja Vēstures skolotāju biedrība 2011. gada 31. janv. 13:32 ]
Izdevniecība RaKa laidusi klajā filozofija mācību grāmatu. Tā veidota atbilstoši filozofijas mācību priekšmeta standartam, kuru skolās ievieš no 2009./2010. mācību gada, un pēc VISC izstrādātā Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta programmas parauga.

Lūk, ko par grāmatu raksta izdevniecības pārstāvji!

Beidzot - mācību grāmata filozofijā!

Viens no problemātiskajiem mācību priekšmetiem vidusskolā vienmēr bijusi filozofija. Lai gan filozofiskā doma ir jebkuras humanitāras (un varbūt ne tikai humanitārās) izglītības pamats, daudzas vidējās mācību iestādes kavējās to ieviest, jo nebija atbilstošas mācību grāmatas. Vēl sarežģītākā situācijā skolas nonāca pēc jauno mācību standartu pieņemšanas, kad mācību programmas paraugs rosināja skolotājus atteikties no tradicionālās pieejas, kad tiek mācīta filozofijas vēsture, un pāriet uz tematisku kursu, kad pārrunātas tiek noteiktas filozofiskas problēmas.

SIA „Izdevniecība RaKa” nupat laidusi klajā mācību grāmatu, kas varētu risināt šīs problēmas. Grāmata ir veidota pēc Izglītības un zinātnes ministrijā (VISC) izstrādātā Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta standarta “Filozofija”, kuru skolās ievieš no 2009. /2010. mācību gada, un pēc VISC izstrādātā Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta programmas parauga.

Grāmatā ir apkopotas galvenās domātāju atziņas par tādiem tematiem, kā izziņa, cilvēks, vērtības, apziņa, esamība, nākotne, kā arī aplūkotas galvenās filozofiskās paradigmas vēstures skatījumā.

Grāmatas autori iepazīstina skolēnus arī ar slavenāko filozofu biogrāfijām un viņu darbu fragmentiem. Grāmatā ir bagātīgs uzdevumu piedāvājums. Skolēni ir aicināti vērtēt, diskutēt, radīt.

Galvenā autoru vēlme ir panākt, lai filozofiskās atziņas skolēni uztvertu kā vērtību, kas var bagātināt viņa pasaules uzskatu un noderētu visās jomās, lai kādu profesiju skolēns arī izvēlētos.
Comments