Jaunumi‎ > ‎

Noslēdzies EUROCLIO seminārs Rīgā

Publicēja 2011. gada 10. jūl. 12:57Danute Grīnfelde   [ atjaunināts 2011. gada 13. jūl. 13:41 ]
No 7. līdz 10. jūlijam Rīgā notika EUROCLIO projekta Historiana seminārs, kura dalībieku uzmanības centrā bija vēsturiskā mantojuma izpēte no daudzveidīgiem skatupunktiem un moderno tehnoloģiju izmantošana vēstures mācīšanā.

Seminārā piedalījās un pieredzē dalījās vēstures skolotāji no Albānijas, Grieķijas, Gruzijas, Īslandes, Kipras, Krievijas, Lielbritānijas, Maķedonijas, Maltas, Nīderlandes, Somijas, Spānijas, Turcijas, Rumānijas, Ukrainas un Latvijas. Semināru atklāja EUROCLIO izpilddirektore Joke van der Leeuw-Roord (Nīderlande).

Semināra gaitā dalībniekiem tika prezentēts jaunais un ambiciozais EUROCLIO projekts Historiana, pieredzējušu ekspertu vadībā notika nodarbības un diskusijas par pētījumorientētu vēstures mācīšanu, analītisku jautājumu uzdošanu, propagandas plakātu izmantošanu vēstures mācīšanā. Kā materiāla piemērs tika demonstrētas nodarbības par totalitāro režīmu slepenpolicijas arhīvu likteni pēc režīma krišanas un transatlantisko vergu tirdzniecību.

Būtiska nozīme semināra saturā bija vietai, kur tas notiek - Rīgai. Dalībnieki apmeklēja vairākas ar Latvijas 20.gadsimta vēsturi saistītas piemiņas vietas, viena no nodarbībām notika Latvijas Okupācijas muzejā. Semināra dalībnieki tika iepazīstināti arī ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas digitalizācijas programmu. dalībniekus uzrunāja Eiropas parlamenta deputāte Sandra Kalniete.

Historiana ir Eiropas kopīgajai vēsturei un mantojumam veltīts multimediāls tiešsaistes izglītības līdzeklis, ko varēs izmantot mācību stundās skolās, muzejos un vēsturiski nozīmīgās vietās, lai nodrošinātu skatījumu daudzveidību gan nacionālā, gan starptautiskā mērogā. 15 autoru komanda no dažādām valstīm kopš 2010. gada janvāra veido materiāla saturu. Portālu plānots atvērt publikai 2012. gada rudenī.
Šis bija jau trešais Historiana seminārs; pirmais notika 2010. gada novembrī Nīderlandē, otrais - šā gada janvārī Turcijā.
Comments