Jaunumi‎ > ‎

Skolotājus aicina piedalīties pētījumā par Latvijas vēstures mācīšanu

Publicēja 2015. gada 5. nov. 01:25Danute Grīnfelde   [ atjaunināts 2015. gada 5. nov. 01:38 ]
Labdien, cienījamie vēstures skolotāji un kolēģi! 

Ne cik nesen Latvijas skolās sāka mācīt Latvijas vēsturi, kā atsevišķu mācību priekšmetu. Bija daudz dažādu diskusiju, gan no skolotāju puses, gan no sabiedrības puses vai lietderīgi bija izņemt Latvijas vēsturi no pasaules vēstures konteksta. Vai tas uzlabos skolēnu zināšanas, veicinās lielāku interesi par Latvijas valsts notikumiem un veidos piederības sajūtu Latvijai.
 
2014./2015. mācību gadā 9. klasi pabeidza pirmie skolēni, kuri vēsturi apguva pēc vēstures mācību priekšmeta reformas, proti, Latvijas un pasaules vēsturi mācījās atdalīti. Vai šie skolēni guva lielākas zināšanas? Vai skolēniem bija interesanti mācīties? Jau tagad spriežot pēc aptaujas rezultātiem, ko ievāca darba autors, septembra un oktobra sākumā dažādās Latvijas skolās (pilsētas un lauku skolās, kopumā 162 skolēni no 9. un 10.klasēm) un vairāk, kā divas trešdaļas skolēnu atbildēja, ka pasaules vēstures priekšmets bija interesantāks nekā Latvijas vēsture. Kāpēc tāds rezultāts? Varbūt tas ir saistīts ar mācību grāmatu saturu, kurš skolēniem nav interesants un neatbilst skolēnu vecumposma īpatnībām? 

Gribētu lūgt Jūsu palīdzību, aizpildiet anketu saistībā ar maģistra darba “Latvijas vēsture pamatskolā: vielas atlase un sakārtošanas principi” izstrādi. 
Pētījuma autors: Nauris Kupcovs, Daugavpils 3.vidusskolas skolotājs.
Pētījuma mērķis: Balstoties uz iegūtajiem pētnieciskajiem rezultātiem par skolēnu un skolotāju viedokļiem par Latvijas vēstures mācīšanos skolā, atklāt vai bija lietderīgi Latvijas vēsturi izņemt no pasaules vēstures konteksta un izstrādāt materiālus, lai vecināt skolēnu interesi mācīties Latvijas vēsturi.

Anketu jūs varēsiet atrast https://goo.gl/1I25Pq

Paldies par atsaucību :)

Ar cieņu
Nauris Kupcovs,
Daugavpils, 3.vidusskola.