Jaunumi‎ > ‎

Okupācijas muzejs piedāvā jaunu metodisku materiālu

Publicēja 2013. gada 5. marts 07:32Danute Grīnfelde   [ atjaunināts 2013. gada 5. marts 08:31 ]
Pretrunīgā vēsture
Latvijas Okupācijas muzeja Izglītības nodaļa sagatavojusi metodisko materiālu nodarbībām "Latvijas vēstures mantojums. Pagātne. Šodiena" dokumentālās filmas "Pretrunīgā vēsture" izmantošanai skolās.

Nodarbību mērķi: 
- veidot skolēnos izpratni par tolerances un iecietības nozīmi mūsdienu sabiedrībā;
- parādīt, kā Otrais pasaules karš ietekmēja cilvēku likteņus un sabiedrību Latvijā;
- papildināt skolēnu zināšanas par Otrā pasaules kara notikumiem Latvijas teritorijā.

Muzeja Izglītības nodaļa piedāvā izmantošanai divus variantus, taču atstāj skolotājam brīvu izvēli rīkoties pēc saviem ieskatiem.


1. variants. Diskusiju nodarbība

Nodarbība veidota izmantošanai 9. – 12. klašu skolēniem vēstures, sociālo zinību un politikas stundās, kā arī skolas pasākumos un projektu nedēļās par Otrā pasaules kara tematiku, toleranci un iecietību. Nodarbība paredz filmas noskatīšanos pilnībā (65 min.) klasē vai mājās. Pēc filmas noskatīšanās - diskusija, kurai muzejs piedāvā iepriekš sagatavotus jautājumus. 

Nodarbības materiāli aplūkojami un lejuplādējami šeit: Diskusija_skolotajam un Iespejamie_diskusijas_jautajumi_skoleniem.



2. variants. Nodarbība, izmantojot fragmentus

Nodarbība veidota 9. un 12. klašu skolēniem izmantošanai vēstures stundās, mācoties par Otro pasaules karu. Nodarbības autori piedāvā noskatīties filmu fragmentus (23 min., subtitri latviešu vai krievu valodā) un izmantot darba lapu.
Nodarbības materiāli aplūkojami un lejuplādējami šeit: Fragmentu_nodarbiba.



KM logo

Metodiskais materiāls papildināts ar vēsturnieka, filmas autora Ulda Neiburga komentāriem par filmu, kā arī autora rakstiem par atsevišķiem vēstures jautājumiem. Visa informācija par jauno metodisko materiālu, kā arī filmas fragmenti pieejami www.omip.lv.

Materiāls veidots ar Kultūras ministrijas apakšprogrammas „Nevalstisko organizāciju atbalsts integrācijas jomā” finansiālu atbalstu.