Jaunumi‎ > ‎

VSB biedru pieredze seminārā "Vēsture un pilsoniskā apziņa" Itālijā

Publicēja 2011. gada 1. febr. 04:48Vēstures skolotāju biedrība   [ atjaunināja Danute Grīnfelde 2011. gada 10. febr. 02:59 ]

Šā gada 27.-30. janvārī Venēcijā notika vēsturei un pilsoniskajai apziņai veltīts izglītotāju seminārs. Semināru rīkoja Fondazione per la scuola Campagnia di San Paolo


Semināra programmā bija ietvertas gan lekcijas un diskusijas, gan darbs grupās. Ar priekšlasījumiem uzstājās prestižu universitāšu mācībspēki. Mauricio Viroli, Prinstonas universitātes politikas profesors lasīja ievadlekciju «Vēsture kā pilsoniskās apziņas avots».
Vesna Petroviča, Belgradas Cilvēktiesību centra izpilddirektore stāstīja par vēsturiskās apziņas atšķirīgumu no pagātnes notikumiem lekcijā «Neatbilstoši priekšstati par pagātni un to sabiedriskās un politiskās sekas (bijušās Dienvidslāvijas gadījums)».
Jans Verners Millers
, Prinstonas universitātes Eiopas politikas un sabiedrības profesors referēja par vācu pieeju vēstures pārvarēšanā lekcijā «Vācijas pieeja tikšanai galā ar pagātni - pārskatīta».
Savukārt Apvienoto Arābu emirātu universitātes viesprofesors Alberto Nones lasīja ar muzikāliem piemēriem ilustrētu lekciju «Atmiņa un apziņa Verdi un Vāgnera darbos».
 
Semināra dalībniekiem bija arī unikāla iespēja apmeklēt sv. Marka baziliku naktī gida pavadībā.
 

Lūk, ko par dalību seminārā raksta biedrības pārstāves!
 

Inese Berga, Siguldas Valsts ģimnāzijas vēstures skolotāja

Piedalīšanās Fondazione per la Scuola organizētajā seminārā Eiropas vēstures skolotājiem „Vēsture un pilsoniskā apziņa” deva iespēju iepazīties ar dažādu Eiropas valstu vēstures skolotāju pieredzi, kā mācīt neviennozīmīgi vērtētus notikumus un veicināt pilsonisko apziņu. Īpaša uzmanība semināra darba grupās tika pievērsta Eiropas valstu kopīgajām problēmām, ko radījusi globalizācija un multikulturālas sabiedrības rašanās daudzās Eiropas valstīs. Kā lielākais ieguvums, protams, jāatzīmē iespēja komunicēt ar Eiropas valstu kolēģiem un vēlreiz pārliecināties, ka kopīgā mūsu darbā ir vairāk nekā atšķirīgā.

Malda Aija Siliņa, Mežotnes internātskolas vēstures skolotāja

Labie vārdi? Man ir tikai tādi par semināru.
Daudz jaunu zināšanu par Eiropas demokratizācijas un jauno Eiropas Savienības dalībvalstu integrācijas procesu.  Radīts priekšstats par itālu tautas viesmīlību, draudzīgumu un nenoiliedzamo apdāvinātību. Sajūsmināta par Venēcijas pilsētas celtņu skaistumu un itāļu darbīgumu un strādīgumu bez kā nebūtu Venēcijas.  San Servalo ir padarīta par skaistuma un inteliģences kompleksu. Ar celtņu un apstādījumu harmoniju, ar lielisko zinātnes un mākslas un dabas kopsakarību apvienojumu. Itāļi ir spējuši savus tautiešus no ASV un Arābu Emirātiem atgriezt Itālijai, izveidojot zinātnisko, pētniecisko centru San Servalo. Tas ir paraugs no kā mācīties Latvijai.

Rūta Gailīte, Rīgas Pilsētas 2. ģimnāzijas vēstures skolotāja

Pievienojos manu kolēģu teiktajam, par lielisko iespēju Venēcijas seminārā satikties ar vēstures skolotājiem no dažādām Eiropas valstīm, iepazīties ar izciliem profesoriem no pasaules līmeņa universitātēm. Man bija iespēja salīdzināt un diskutēt par demokrātiskās sabiedrības vērtībām Eiropā, kopēju pilsonisku vērtību veidošanu jauniešiem. Protams, Venēcija ir baudāma kā unikāls arhitektūras un vēstures piemineklis arī janvārī, lai gan grūti iedomāties, ka Vidusjūras vēji arī pūš tik stindzinoši salti. Vēlējums visiem, kas lasīs šis rindas- mācieties svešvalodas, lai valoda nekļūst par šķērsli saprast Eiropu, vai skaidrot Eiropai par Latviju.



Piedāvājam VSB mājas lapas apmeklētājiem iepazīties ar pirms semināra lasāmo teorētisko literatūru.


Ash, Garton Timothy. The Freedom of Historical Debate Is Under Attack by the Memory Police.// The Guardian, 16.10.2008.

Maier, Charles S. A Surfeit od Memory? Reflections on History, Melancholy and Denial.

Martin, George. Verdi, Politics, and "Va, pensiero": The Scholars Squabble. // The Opera Quarterly - Winter 2005.

Mueller, Jan-Werner. Has Germany Really Come to Terms with Its Past? // The Guardian, 21.10.2010.

Mueller, Jan-Werner. Just another Vergangenheitsbewältigung? The Process of Coming to Terms with the East German Past Revisited. // Oxford German Studies, December 2009


Comments